V polovině dubna roku 2019 oznámili generální ředitel dopravního podniku Petr Witowski a náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr, že DPP odkoupí budovu nádraží Praha-Krč, která se nachází zhruba 700 metrů západně od Krčského lesa. Po její demolici by zde měl být postaven dispečink pro chystanou trasu linky D pražského metra.
"S největší pravděpodobností dojde k tomu, že stávající budova se bude muset zbourat a vyroste tam nová," řekl Witowski. Dodal, že DPP by v novém objektu chtěl zřídit dispečink pro metro D, které přes Krč povede, a zároveň tam SŽDC plánuje umístit svoje technologie pro železnici.
"SŽDC nám vyhověla i v tom, že rozšíří trať, takzvanou jižní nákladní tangentu, o jednu kolej, pro kterou je tam rezerva," doplnil k tomu Scheinherr a dodal, že celý projekt rozvoje okolí budoucí zastávky metra Nádraží Krč je zatím v počátcích.
Náměstek Scheinherr již dříve oznámil, že se Praze podařilo předběžně se domluvit s vlastníky pozemků, které jsou potřebné pro stavu stanice metra Nádraží Krč. Plánovaná dohoda by měla spočívat v tom, že dopravní podnik využije tyto pozemky pro stavbu metra, a vlastníci naopak budou moci realizovat výstavbu v okolí chystané stanice. V blízkosti nádraží se však nachází i historický zámek Krč. Podobná domluva s vlastníky pozemků se týká i další stanice v blízkosti Krčského lesa - Nemocnice Krč.
Dopravní podnik by měl v letošním roce konečně zahájit geologický průzkum. O tom, jak se výstavba trasy metra D dotke Krčského lesa, se můžete více dočíst v našem loňském článku. Věděli jste také, že železnice, která momentálně vede právě přes krčské nádraží, původně procházela i Krčákem? V lese najdete několik památek na tuto zaniklou železniční trať, více se o tom dočtete v tomto článku.
Zdroj informací: ČTK